Защо “ЛАМЯ ЕООД”?

На 14 ноември бе издаден първият ми роман – “ЛАМЯ ЕООД”. И все пак го отбелязвам в блога си едва сега!? Причината е съвсем простичка. Исках да ти предложа едно наистина различно и незабравимо изживяване, което да те провокира, развълнува и подтикне нетърпеливо да питаш за още. Вече знам, че съм успял. И то не защото съм самонадеян наглец, който отчаяно се мъчи да пробута графоманските си напъни, а поради факта, че в продължение на два месеца стотици читатели ежедневно ми пишат как тази приказка ги е докоснала и упорито настояват да продължим заедно напред. С нова увереност и самочувствие вече бих могъл спокойно да те поканя на пътешествие в моя свят:

lamq_korica

ЛАМЯ ЕООД – корица, худ. Петър Станимиров

Както обичам да я определям – ЛАМЯ ЕООД е красива, мрачна приказка за едно твърдоглаво момче, изгубило първата си и най-съкровена любов. Станимир прекарва 15 години от живота си в безплодни опити да открие своята непрежалима Мая и търсенията му го тласкат към мъгливите и тайнствени пътеки на свръхестественото. Но действието, криволичещо между реалност и фантазия не се развива в далечни или измислени места, а съвсем наблизо – на морския бряг край Бургас, в нощния влак за Варна или по улиците на София…

Това е една много красива книга, с която твоята библиотека високомерно ще се гордее. Корицата е дело на легендарния Петър Станимиров – художник от световна величина, рисувал мрачните герои на Стивън Кинг и работил по безброй класически луксозни издания, комикси и книги-игри. Вътре ще откриеш и 10 графични илюстрации от Веселин Чакъров. За творбите и изложбите на Веско може да се говори наистина дълго, но нека се ограничим с факта, че последната документална лента, за която направи концептуален арт, съвсем скоро грабна приза “Сребърен делфин” на филмовия фестивал в Кан.

08-esenna-gradina

“Есенна градина” – илюстрация на Веселин Чакъров в ЛАМЯ ЕООД

На представянето в НДК (литературен клуб “Перото”) дойдоха между 300 и 400 души, които разграбиха всички налични бройки от книгата и ни оставиха със зяпнали уста. Това бе едно наистина вълнуващо събитие, което доказа, че противно на злите езици българинът все още питае голяма любов към литературата. Може би щях да го счета за щастлива случайност, ако не беше и последвалото представяне в Бургас. То се състоя в една януарска вечер, когато върлуваше грипна епидемия и най-лютите виелици се канеха да сключат ледени челюсти, изолирайки града в остров на снежно безмълвие. Появиха се директорът, учители и ученици от езиковата гимназия “Гео Милев”, която съм завършил преди цели 13 години, нови и стари приятели, родители, които вече са изпратили книгата на децата си в Германия, Англия, Щатите и дори Южна Корея – всички усмихнати, любопитни, толкова мили и добронамерени. Представители на две PR агенции ме попитаха колко пари сме дали за реклама. Отговорът е една голяма и кръгла нула. Всички тези хора дойдоха от обич, уважение и искрен интерес към моята работа. Ето защо аз дължа лична и безкрайна благодарност на всеки един от тях. Когато някои от гостите ми чакаха повече от два часа на крака за автограф, осъзнах, че отговорността ми е огромна.

Lamia EOOD

Lamia EOOD

Фрагменти от представянето на ЛАМЯ ЕООД в София – фотограф Иво Чупетловски

За ЛАМЯ ЕООД вече има не едно и две ревюта в мрежата. Най-големият сайт за литература в България – “Аз Чета” беше изключително благосклонен и препоръча романа в класацията си за 2016-а. Основната им статия за моята книга може да прочетеш ТУК. Няма как да не споделя и прекрасното РЕВЮ на Стефани Евгениева, която твърди, че това е “по детски представена любовна история, която се самосъхранява във времето.” Според нея “има нещо толкова нежно и в същото време трагично в усещането за откраднатото бъдеще, което е трябвало, но не е успяло да се случи.” Дори изключително взискателните критици от Shadowdance този път са балансирано позитивни в оценката си, за което им благодаря.

Но за мен най-силен е не гласът на критиците, а този на читателите. Иска ми се да споделя някои от всекидневните коментари, които продължавам да получавам и досега на лични съобщения във Facebook, но нека просто ти покажа профила на книгата в Goodreads. Надзърни вътре и ще разбереш какво имам предвид! А защо именно твоето ревю не бъде следващото?

stefi

Стефи Евгениева се подготвя за ревюто си на ЛАМЯ ЕООД

И ето сега аз смело те каня да станеш част от това вълшебно приключение и да ми помогнеш заедно да създадем най-хубавата българска приказка. ЛАМЯ-та дебне на рафтовете във всички добри книжарници, както и on-line, като са възможни доставки за чужбина.

Дали заставам зад думите си? Разбира се! И още как! Освен в Goodreads бих се радвал да чуя мнението ти лично. Заповядай на страницата ми  Marin Troshanov – Writer или директно на личния ми профил! Ще те чакам, за да си говорим за ЛАМИ, книги и пътешествия!

Ето го и прологът, достъпен за безплатно четене, така че да си абсолютно сигурен дали това е твоята “чаша чай” 😉

Приятно четене и не забравяй – приказката става реалност, едва когато повярваме в нея!

Lamia EOODLamia EOODLamia EOOD082310

